Een goed bed verkopen, dat doen meer bedrijven. Daarbij 100% natuurlijke materialen toepassen, ook dat is niet uniek. Maar een slaapadviseur aan huis die de situatie ter plaatse bekijkt en met een passend, vrijblijvend advies komt, daarin is Slaappunt uniek. „Onze slaapadviseurs be(d)geleiden onze klanten van a tot z.”
Waarom zou je een bed kopen? Eigenlijk maar om twee redenen, vertelt zaakvoerder Tom Hillen van Slaappunt. „Je hébt (nog) geen bed of het bed dat je hebt, voldoet niet.” Omdat je er elke nacht in slaapt, gaan mensen wennen aan hun bed en hebben ze vaak niet door hoe goed of slecht het eigenlijk is. Dat analyseren de slaapadviseurs van Slaappunt graag voor hen. Een bed dat niet voldoet, kun je herkennen aan problemen als niet kunnen doorslapen, niet uitgerust wakker worden en opstaan met pijnen waar je overdag geen last van hebt. „De meest voorkomende pijnen doen zich voor in de onderrug -vanwege verkeerde steun- , in drukpunten als heupen en schouders - omdat je bed de opgebouwde spanning niet kan wegleiden- en in spieren en gewrichten, omdat het systeem niet goed ventileert.”
Onderdeel vervangen
Hoewel de problemen ernstig kunnen zijn, is het kopen van een compleet nieuw slaapsysteem meestal overbodig. „Het heeft geen enkele zin om te vervangen wat niet vervangen hoeft te worden, net zo min als het verstandig is vast te houden aan wat niet voldoet”, aldus Tom Maar wat is er dan nodig om uit jouw bed het meeste voordeel te halen? Je kunt natuurlijk naar de showroom van een beddenzaak stappen, maar als je er twaalf bezoekt, krijg je twaalf goed bedoelde, maar vaak verschillende adviezen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet en keuzestress ervoor zorgt dat je de noodzakelijke beslissing uitstelt. Wat dan wel? „Laat één van onze adviseurs bij jou thuis langskomen”, adviseert hij. Slaappunt heeft adviseurs van Middelburg tot Groningen. Via slaappunt.com/slaapadviseurs is er simpel een afspraak met één van hen te maken. „Het grote voordeel van een bezoek aan huis boven een bezoek aan een showroom is dat de adviseur jouw thuissituatie kan zien. Hij of zij kan zien welke bodem, matras, kussen en dekenset je hebt en zo een correcte inschatting maken van de mogelijkheden tot verbetering. Ook de praktische kant van de zaak kan ingeschat worden, zoals de ideale afmetingen binnen de beschikbare ruimte en de grootte van het trapgat: is die voldoende ruim voor een vlotte levering?
Apk voor een bed
Tom vergelijkt zo’n inspectie met de apk voor een auto. „Je laat je je wagen toch ook periodiek controleren om te zien of hij nog goed rijdt, waarom zou je dat met je bed niet doen? Daarin breng je heel wat meer uren door! Je hebt je lichaam gekregen en het is jouw verantwoordelijkheid om er goed voor te zorgen. Vraag jezelf dan ook regelmatig af hoe je je voelt na een nachtrust en laat bij klachten of kwaaltjes je bed checken om na te gaan of er verbetering mogelijk is.” Na een bezoek aan huis brengt de slaapadviseur een vrijblijvend advies uit. Tom: „Uiteraard raadt hij producten van Slaappunt aan, maar die zijn ook gewoon goed. Wij adverteren niet met kreten als “Ontwikkeld door de universiteit van…” of “Getest in de ruimte”. Bij ons geen moeilijk klinkende termen van minstens vijf lettergrepen. We hanteren een eerlijke, correcte prijs voor een product waarbij we niet toegeven op kwaliteit en service.”
Service en garantie
Die service bestaat onder meer uit de levering en afstelling van het systeem en -desgewenst- uit het meenemen van de vorige onderdelen van het bed. Tom: „Die komen doorgaans bij minderbedeelden in vluchtelingenkampen of in kringloopwinkels terecht.” Verder krijgen kopers tien jaar garantie op de stabiliteit van de bedomranding, matrassen en bodems en vijf jaar op dekens en kussens. „Maar de belangrijkste service”, herhaalt Tom, „is het bieden van de juiste begeleiding bij de keuze van een bed dat bij een koper past. Dit alles in zijn eigen tijd en woning. Het doel is altijd: een tevreden klant die op een goed bed ligt en uitgerust, met zo min mogelijk pijnen, kan beginnen aan een nieuwe dag.”
Ook Slaapadviseur worden?
Slaappunt kan altijd nieuwe slaapadviseurs gebruiken. Vind je het leuk om klanten te helpen, je tijd zelf in te vullen en geen investeringskosten te hebben, neem dan contact op met Slaappunt. Tom: „Je kunt de functie parttime of fulltime invullen.”
Contact
Slaappunt
0032-3420 0800
info@slaappunt.com
www.slaappunt.com
Het verhaal van slaapadviseur Alice Leenman
„Ruim vier jaar geleden nam ik de stap om slaapadviseur namens Slaappunt te worden. De beste stap die ik toen als moeder van bijna drie kinderen kon zetten. Intussen mag ik moeder zijn van vier kinderen. Een baan als slaapadviseur is hier fantastisch mee te combineren! Bovendien werk ik in een mooi team: sommige teamleden werden meer dan gewoon collega’s. Het blij maken van klanten, in al hun levensomstandigheden, met onze producten is wat me energie geeft om dit werk elke keer weer met plezier te doen. Dus, kort maar krachtig: een blij gezin, waarin ik mijn tijd zelf kan indelen, en een tevreden klant maken samen een gedreven slaapadviseur. Hopelijk nog voor heel lange tijd!”
Het verhaal van slaapadviseurs Henk en Janny Siereveld
„Wij vinden het leuk om al bijna zeven jaar voor dit bedrijf te werken. Als zzp’er heb je de vrijheid om zelf je agenda in te vullen. Als adviseurs maken we graag reclame voor deze mooie, eerlijke kwaliteitsproducten. Het contact met mensen blijft boeiend. Mooi om klanten te adviseren en hen te helpen in de zoektocht naar gezond en goed ondersteund slapen. Op onze producten zit heel wat jaren garantie. Van klanten krijgen we terug dat Slaappunt goede service verleent. Slaappunt is wat ons betreft echt een vertrouwde en veilige keus!”