„Leuke klantcontacten zijn ons veel waard”

„Leuke klantcontacten zijn ons veel waard”

Jong en Ondernemend, Mourits Tools Barendrecht - Foto Niek Stam-05796

Annika Mourits: „Mijn man David is al vijf jaar geleden begonnen met de handel in persluchtgereedschap en de verhuur en reparatie daarvan. Eerst heeft hij zich bij een ander bedrijf het vak eigen gemaakt, en sinds een jaar zijn hij en z’n broer Timon voor zichzelf begonnen. Timon doet de binnendienst: inkoop, planning, voorraad en dergelijke. Zelf doe ik de marketing, sociale media en ook de boekhouding – we hebben ons het meeste zelf aangeleerd.”

David (27), Annika (27) en Timon (23) Mourits / Barendrecht / runnen Mourits Tools & Techniques (MTT) / @mourits_tools_techniques

„De twee herdershonden horen ook echt bij ons bedrijf: Noby en Tip. Die lopen hier altijd rond en proberen met iedere bezoeker te spelen – al laten ze sommige pakketbezorgers nogal schrikken. Maar de klanten zijn dol op hen, ze horen er helemaal bij!”

Timon: „We verkopen en verhuren zandstraalunits, compressoren, sloop- en hakhamers, straalmiddelen zoals straalzand en nog veel meer. Onze klanten zitten in bijvoorbeeld gevelrenovatie, sloop, infrastructuur of schoonmaak. Die zijn allemaal heel druk, dus er is veel vraag naar onze spullen. Vandaag zijn bijvoorbeeld bijna al onze machines verhuurd, er staan er nog maar twee.”

David: „Het beste advies dat we kregen was: blijf dicht bij jezelf. Dat maakt dat je persoonlijke gesprekken krijgt met de klant, waardoor je ook weer een fijne relatie opbouwt. En dat je de klant probeert te helpen zoals je graag zelf geholpen zou willen worden. Zo krijg je mond-tot-mondreclame en dat is altijd het beste. Onze klanten kennen elkaar inmiddels ook, dus het gebeurt regelmatig dat we op vrijdagmiddag de frituurpan aanzetten en er samen met hen een gezellig momentje van maken.”

Timon: „Wat ook wel grappig is: dat mensen aan de telefoon terugkomen op een eerder gesprekje. Waarbij ze dan helemaal niet doorhebben dat ze m’n broer aan de lijn hebben gehad, haha.”

David: „We merken dat die persoonlijke benadering mensen naar ons bedrijf trekt. Natuurlijk willen we nog uitbreiden en van MTT een groter merk maken, maar al die leuke klantcontacten zijn ons veel waard. Die willen we zeker niet kwijt.”

Abonneer je op Terdege magazine

Nu slechts 9,95 p/mnd

Terdege-portfolio-nummer-12

Auteur

Niek Stam

Volg ons lifestyle platform op instagram.